sluta jämföra

"Sluta aldrig jämföra" säger dom nu på reklamen på tv. Jag säger tvärtom. Jag orkar inte mäta mig med andra längre, man bara trycker ner sig själv mer och mer. Sämre självförtroende. Även om din kompis kanske har lite snyggare kropp än dig, lite större bröst och är lite socialare. Även om din syster alltid varit den som fått beröm, den som är lite blondare och lite smartare. Även om alla modeller och kändisar ser perfekta ut så kommer aldrig du eller jag se ut så. Så sluta jämföra er med andra, det kommer alltid att finnas någonting med en person som är lite bättre än på den andra. Men alla är speciella, även om dom flesta vägrar att tro det. Även om du hatar dina tjocka lår kanske killarna pratar om att du har snygga kurvor. Även om du hatar att du har sneda tänder och alltid blek så kanske folk älskar din personlighet. Sluta jämföra er med andra. Allihopa. Sluta jämföra.

                                        J

Kommentarer
Postat av: sofia

tack ! det där behövdes just nu fan.

2008-05-11 @ 20:55:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0